Závěr inspekční zprávy z 3/2005
Celou zprávu z inspekce ZŠ a MŠ Klecany, která proběhla ve dnech 16., 17., 18., 21. a 22. březen 2005, si můžete přečíst zde.
Připomínky a vyjádření vedení školy k obsahu inspekční zprávy si pak můžete přečíst zde.
Personální podmínky vzdělávání
Personální podmínky školy jsou negativně poznamenány chybějícími funkčními kontrolními mechanismy a nedostatečnou komunikací mezi jednotlivými součástmi školy i jednotlivými pracovníky. Práce metodických orgánů postrádá kontrolní a metodické aspekty. Ve vzdělávání a metodickém vedení pedagogických pracovníků ZŠ a školní družiny chybí analýza stávající úrovně výchovně-vzdělávacího procesu a z ní pak vyvozené účinné odstraňování nedostatků a naplňování cílů zvoleného vzdělávacího programu. Poznatky získané při DVP se ve sledované výuce projevily pouze minimálně. Zájmové vzdělávání zajišťují pracovnice bez vzdělání pedagogického směru. I přes tento fakt pracují na novém školním vzdělávacím programu, ale bez návaznosti na vzdělávací program školy, neboť jeho konkrétní příprava ještě nezačala. Učitelky MŠ i přes částečnou absenci odborné kvalifikace zajišťují ve spolupráci s provozní zaměstnankyní velmi dobré naplňování vzdělávacích cílů – realizaci Rámcového vzdělávacího programu pro MŠ. Osobnostní i odborné schopnosti včetně cílené snahy vedoucí učitelky jsou zárukou postupného zvyšování kvality činnosti MŠ. Také další vzdělávání v oblastech nově přijímaných programových materiálů, které bylo v minulých letech opomíjeno, má výrazně pozitivní vliv na účinnost výchovně-vzdělávacího procesu. Organizačně je provoz MŠ dobře zajištěn, zařízení pružně reaguje na změnu právní formy a nové organizační uspořádání. Informační systém vyhovuje aktuálním potřebám a provozu.Materiální podmínky vzdělávání
Škola poskytuje svým žákům dostatečné prostorové zázemí. K relaxačním aktivitám žáků slouží venkovní prostory se sportovním vybavením. Negativem je značně zanedbaný stav vnitřního vybavení pavilonů (zejména na II. stupni) i nedostatečná inovace materiálního zázemí sledovaných předmětů. Každodenní provoz školy je komplikován chybějícími kvalitně vybavenými odbornými pracovnami a zabezpečenými šatnami, chybějícími prostory pro pedagogy a špatnou dostupností pomůcek i didaktické a výpočetní techniky. Pro zájmové vzdělávání jsou vytvořeny dostatečné prostorové podmínky, ale chybí odpovídající materiální vybavení a finanční zajištění činností. Materiálně-technické zdroje MŠ umožňují plnit stanovené záměry školního vzdělávacího programu. Věcné prostředí poskytuje dobré zázemí pro získávání praktických dovedností a poznatků vlastní zkušeností.Celkově v této oblasti chybí dlouhodobá konkretizovaná koncepce údržby a rozvoje materiálního zázemí celého subjektu včetně, alespoň rámcové, ekonomické analýzy.